گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانی در منزل یکی از درمان‌های توانبخشی است. آسیب شناسان گفتار و زبان مجموعه سیب‌نت برای افرادی که توانایی صحبت کردن یا بلع آنها تحت تأثیر آسیب یا بیماری قرار گرفته است، درمان ارائه می‌دهند. گفتاردرمانگران ما انواع اختلالات گفتار، زبان، شناخت و بلع را ارزیابی و درمان می‌کنند. این درمان‌ها شامل بازآموزی برای “گفتار نامفهوم” پس از سکته مغزی، شناخت درمانی پس از جراحی مغز، بلع درمانی مربوط به یک بیماری عصبی و هر چیزی در این بین باشد.

گفتاردرمانی در منزل

فهرست مطالب

گفتاردرمانی چیست؟

گفتاردرمانی به کودکان و بزرگسالان کمک می‌کند تا مهارت‌های ارتباطی و زبانی خود را بهبود بخشند. مهم نیست که چه چیزی بر توانایی شما در صحبت کردن یا برقراری ارتباط موثر تأثیر می‌گذارد، گفتار درمانی کیفیت زندگی شما را بهبود می‌بخشد. اگر شما یا فرزندتان در صحبت کردن، شنوایی، استفاده از زبان و یا بلع مشکل دارید، نیاز به یک گفتاردرمانگر دارید.

حوزه‌های گفتاردرمانی در منزل

گفتاردرمانگران مجموعه سیب‌نت در حیطه‌های زیر به ارائه خدمت مشغول هستند:

مشکلات رایجی که ما درمان می کنیم

مشکلات بلع

بلع یک فعالیت عصبی عضلانی پیچیده است و مستعد مشکلات ناشی از سکته مغزی، آسیب‌های سر، اختلالات مری، سرطان‌های سر و گردن و بیماری‌های عصبی مانند بیماری پارکینسون است. اختلال بلع(دیسفاژی) نگرانی و فوریت خاصی دارد زیرا در شکل شدید آن، دیسفاژی می‌تواند منجر به ذات الریه آسپیراسیون شود و در نهایت منجر به مرگ شود.

آسیب شناسان گفتار-زبان ما ارزیابی‌های بالینی و تست‌های تشخیصی را برای ارزیابی عملکرد بلع ارائه می‌دهند. ما از نزدیک با بیماران و خانواده‌ها کار می‌کنیم تا برنامه‌ درمانی تنظیم کنیم که بتواند سلامتی را مجدد به شما برگرداند.

مشکل در صحبت کردن

مشکل در صحبت کردن اغلب به مشکلات عضلات درگیر در گفتار (آپراکسی گفتار) مربوط می‌شود. اختلالات گفتاری در بزرگسالان معمولاً نتیجه سکته مغزی، آسیب سر یا جراحی تومورهای مغزی است.

درمان بر تقویت عضلات مورد استفاده برای گفتار، بهبود هماهنگی و آموزش در استراتژی‌هایی برای بهبود درک گفتار متمرکز است.

مشکلات زبانی

ارزیابی اختلالات زبانی یک فرآیند کامل است که شامل زبان بیانی، درک زبان و مهارت‌های خواندن و نوشتن است. مشکلات زبانی ممکن است شامل مشکل در کنار هم قرار دادن کلمات (دیزآرتری)، از دست دادن توانایی درک کلمات (آفازی) و بسیاری موارد دیگر باشد.

مسائل مغزی-شناختی

تیم گفتاردرمانی در منزل سیب‌نت نقایص شناختی، که اغلب با سکته مغزی، آسیب‌های سر و آسیب‌های مغزی مرتبط است، ارزیابی و توانبخشی می‌کنند. درمان شامل تکنیک‌های یادگیری در بهبود توجه، حافظه، سازماندهی، استدلال و حل مسئله است، با هدف اصلی بازگرداندن بیماران به زندگی ایمن و عملکردی و در عین حال حداکثر کردن استقلال.

صوت درمانی(voice therapy)

صدا از طریق ابزارهای تشخیصی مانند نرم‌افزارهای تحلیلی صدا به صورت ادراکی و عینی ارزیابی می‌شود. دلایل زیادی برای اختلالات صدا (دیسفونی) وجود دارد، افرادی که در شغل خود از صدای خود بیشترین استفاده را می‌کنند، ممکن است به آسیب تارهای صوتی و یا ایجاد ندول یا پولیپ دچار شوند. عوامل دیگری مانند نارسایی اسپاسمودیک، پیری لارنژیت (حنجره)، سرطان‌ها و بیماری پارکینسون همچنین می‌توانند بر عملکرد صوتی تأثیر بگذارند.

صدا درمانی می‌تواند بر آموزش بهداشت صدا و کاهش فشار صوتی تمرکز کند و بهبودی در کیفیت صدا را ایجاد نماید. تیم گفتاردرمانی در منزل ما با پزشکان همکاری نزدیکی دارند تا برنامه درمانی مناسب و مؤثری را برای توانبخشی صوتی فراهم کند.

تیم گفتاردرمانی در منزل ما

Picture of فهیمه اردشیری

فهیمه اردشیری

کارشناس ارشد گفتاردرمانی

می‌خواهید بهترین خدمات توانبخشی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×