گفتاردرمانی مشکلات بلع

بلع مشکلی است که برای بسیاری از افراد ممکن است موجب درد و عدم توانایی در خوردن غذاها شود. دیسفاژیا نام این مشکل در اصطلاحات پزشکی است. گفتاردرمانی می‌تواند به حل این مشکلات کمک کرده و به شما امکان بازگشت به لذت خوردن طبیعی غذا را بدهد، به خصوص اگر با یک گفتاردرمانگر مجرب همکاری کنید.

مشکلات بلع پس از سکته مغزی

فهرست مطالب

نشانه‌های مشکل در بلع چیست؟

هرکسی ممکن است گاهی اوقات با دشواری در بلع مواجه می‌شود. این مسئله ممکن است بدلیل غذا خوردن سریع ویا نجویدن غذا به درستی ناشی شود. این اتفاق از گاهی رخ می‌دهد.

زمانی که بلع به یک مشکل مداوم تبدیل می‌شود، شما یا عزیزانتان ممکن است نیاز به خدمات گفتاردرمانی داشته باشید.

علاوه بر دشواری در بلع، برخی از نشانه‌های دیسفاژیا شامل:

  • بلع دردآور
  • احساس گیر کردن غذا در گلو
  • چکه ریزی(آبریزش دهان)
  • احساس گیر کردن غذا پشت استخوان سینه
  • خس‌خس سینه
  • استفراغ غذا
  • سوزش معده مکرر
  • افت ناگهانی وزن
  • سرفه

علل مشکل در بلع

شایع‌ترین بیماری‌هایی که درآنها اختلال بلع رخ می‌دهد بیماری پارکینسون و فلج مغزی است.

اختلالات دیگر نیز ممکن است به مشکلات در بلع منجر شوند. مانند:

– GERD (بیماری ریفلاکس گاستروازوفاژیال)
سکته مغزی(CVA)
– مشکلات مرتبط با مری
– آسیب‌ها یا مشکلات نخاعی
– آسیب‌ها یا مشکلات مرتبط با مغز و گردن

در اکثر موارد، دیسفاژیا با گفتاردرمانی به‌طور موثر درمان شود، در حالی که در برخی موارد دیگر ممکن است نیاز به جراحی باشد.

گفتاردرمانی چیست؟


گفتاردرمانی یک حوزه تخصصی در علوم بهداشت و درمان است که به تشخیص، ارزیابی، و درمان اختلالات گفتار، زبان، صدا، و ارتباطات گفتاری و مشکلات مربوط به بلع می‌پردازد. گفتاردرمانگران، افرادی را که با مشکلات مختلف در زمینه ارتباطات زبانی و گفتاری مواجه هستند، ارزیابی کرده و به آنها کمک می‌کنند تا مهارت‌های گفتاری، زبانی، و ارتباطی خود را بهبود بخشند.

فعالیت‌های گفتاردرمانی شامل تمرینات و فعالیت‌های متنوعی است که به تقویت عضلات گفتاری، توسعه مهارت‌های زبانی، بهبود صدا، و ارتقاء ارتباطات میان فردی کمک می‌کند. این تخصص در موارد مختلفی از جمله سکته مغزی، پارکینسون، اختلالات یادگیری، اختلالات زبانی در کودکان، پردازش صدا، و اختلالات بلع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گفتاردرمانگران همچنین به افرادی با مشکلات بلع کمک می‌کنند. در بسیاری از موارد، این گفتاردرمانگران قادرند عضلات مرتبط با گلو و دهان را به‌طور مؤثر “آموزش” دهند تا بتوانند بدون مشکلات عمل بلع را انجام دهند.

مدرک گفتاردرمانگران چیست؟

گفتاردرمانگران می‌توانند دارای مدرک کارشناسی، کارشناسی ارشد و یا دکترای گفتاردرمانی از یکی از دانشگاه‌های علوم پزشکی باشند و از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی و سازمان نظام پزشکی کشور مجوز حرفه‌ای دریافت می‌کنند. همچنین، ممکن است دارای گواهینامه ملی از انجمن گفتاردرمانی ایران باشند.

برای اطمینان از مدرک و مجوزهای درمانگران ما می‌توانید به پروفایل آنها در سازمان نظام پزشکی کشور مراجعه کنید.

گفتاردرمانی چگونه مشکلات بلع را حل می‌کند؟

شاید یکی از بزرگ‌ترین مزایای همکاری با بخش گفتاردرمانی مجموعه سیب‌نت این است که می‌توانند رویکرد درمانی مختص به خود تنظیم کنند.

گفتاردرمانگران می‌توانند به شما با روش‌های مختلفی کمک کنند. این روش‌ها ممکن است شامل تکنیک‌های درمانی خاص یا تغییر رژیم غذایی و یا نگه‌داشتن سر و گردن به یک شیوه خاص باشد.

بلعیدن در واقع یک فرآیند پیچیده است که شامل هماهنگی بین چند گروه عضلانی مختلف استفاده شده برای فشار دادن غذا به سمت گلو و وارد کردن آن به معده می‌شود. تمرینات گفتاردرمانی به افزایش کنترل بر این عضلات کمک می‌کند.

سوالات متداول درباره گفتاردرمانی در بلع

مجموعه سیب‌نت خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی با الهام از برنامه‌های شخصی سازی شده، به افراد مبتلا به سکته مغزی، پارکینسون، ضایعه نخاعی، کودکان مبتلا به فلج مغزی(سی پی) و دیگر مشکلات و بیماری‌ها که نیازمند این خدمات باشند ارائه می‌دهد.

بله، تیم ما از پزشکان و درمانگران متخصص و مجرب در حوزه کاردرمانی،گفتاردرمانی و فیزیوتراپی بهره می‌برد. همکاری فعال با این تخصص‌ها، ما را قادر می‌سازد تا خدماتی با کیفیت و به روز را به مراجعین عزیز ارائه دهیم.

از طریق فرم‌هایی که در وب سایت مجموعه سیب‌نت طراحی شده است می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

لینک فرم ثبت درخواست

هدف ما کمک به بهبود وضعیت شما می باشد در نتیجه ما با کیفیت ترین خدمات را با حداقل قیمت‌ها به شما ارائه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان به بهترین سطح بهبودی دست پیدا کنید. کارشناسان ما با بررسی وضعیت شما به صورت اختصاصی تعرفه دقیق جلسات را به شما اعلام خواهند کرد.

برای بهره‌مندی از حدمات مجموعه سیب‌نت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا فرم ثبت درخواست را در وبسایت ما پر کنید:  فرم ثبت درخواست
  • تیم ما با شما تماس می‌گیرند و نیازها و اهداف درمانی شما را ارزیابی کرده و درمانگران متناسب با نیاز شما انتخاب و به شما معرفی می‌شوند.
  • در جلسات درمانی،شما با متخصصین ماهمکاری می‌کنید و برنامه‌های توانبخشی خود را آغاز می‌کنید.
  • تداوم پشتیبانی و مراقبت‌های مداوم براساس نیازها و پیشرفت شما فراهم می‌شود.

ما همیشه در خدمت شما هستیم تا به شما در مسیر بهبود و بازیابی سلامتی، راهنمایی کینم.

  1. خدمات شخصی‌سازی شده: ارائه خدمات توانبخشی با توجه به نیازهای خاص هر فرد و شرایط او، از طریق مشاوره فردی و برنامه‌ریزی دقیق. این امکان را فراهم کرده‌ایم که هر فرد برنامه‌هایی داشته باشد که به طور دقیق به نیازها و اهدافش پاسخ دهد.

  2. استفاده از تکنولوژی مدرن: بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین مانند نرم‌افزارهای توانبخشی، پلتفرم‌های آنلاین برای ارتباط و مانیتورینگ روند توانبخشی، و استفاده از دستگاه‌های بروز توانبخشی دنیا.

  3. تیم متخصص و مجرب: ارائه خدمات توسط تیمی از متخصصان مجرب و متعهد که دارای تجربه و تحصیلات لازم در زمینه توانبخشی هستند.

  4. ارائه خدمات چندگانه: ارائه یک طیف گسترده از خدمات توانبخشی از جمله کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، و روان‌درمانی، تا ارائه یک پکیج جامع برای بهبود کیفیت زندگی افراد.

  5. تمرکز بر تجربه کاربری: ایجاد یک تجربه کاربری بی‌نظیر برای مشتریان، از جمله ارائه اطلاعات مفید و قابل فهم در وب‌سایت، راهنمایی و پشتیبانی فراوان، و ایجاد ارتباطات فعال با مشتریان.

خدمات توانبخشی در منزل

می‌خواهید بهترین خدمات توانبخشی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×