نظریه های یادگیری

در حالی که تعاریف ممکن است متفاوت باشد، یادگیری اغلب به عنوان یک تغییر نسبتا دائمی در رفتار ناشی از تجربه در نظر گرفته می شود. متأثر از متغیرهای مختلف زیستی، فرهنگی، اجتماعی و عاطفی است. چندین نظریه مختلف برای توضیح نحوه یادگیری افراد پدید آمده است. برخی از نظریه های اصلی یادگیری عبارتند از: نظریه یادگیری رفتاری، نظریه یادگیری شناختی، نظریه یادگیری سازنده گرا، نظریه یادگیری اجتماعی، تئوری یادگیری تجربی.
این مقاله به بررسی این تئوری های یادگیری می پردازد، از جمله اینکه هر کدام چگونه فرآیند یادگیری را توضیح می دهند.

فیزیوتراپی در منزل

فهرست مطالب

نظریه‌های یادگیری رفتاری

در اوایل قرن بیستم، بسیاری از روانشناسان به طور فزاینده ای به تبدیل روانشناسی به یک تلاش علمی تر علاقه مند شدند. این روانشناسان، که به عنوان رفتارگرایان شناخته می شوند، استدلال کردند که روانشناسی فقط به مطالعه چیزهایی نیاز دارد که می توانند اندازه گیری و کمی سازی شوند تا علمی تر باشند.

چند تئوری رفتاری مختلف برای توضیح چگونگی و چرایی رفتار افراد به روشی که انجام می دهند، پدیدار شدند. تئوری های رفتاری بر تأثیرات محیطی بر فرآیند یادگیری متمرکز هستند. تأثیرات محیطی شامل انجمن ها، تقویت ها و مجازات ها می شود.

منبع

https://www.verywellmind.com/learning-theories-in-psychology-an-overview-2795082

خدمات توانبخشی در منزل

می‌خواهید بهترین خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×