10 نشانه که در معرض خطر سکته مغزی هستید

آیا می دانید در معرض خطر سکته مغزی هستید؟ در حالی که هیچ راهی مطلق برای دانستن اینکه در طول زندگی خود دچار سکته مغزی خواهید شد یا نه وجود ندارد، نشانه هایی وجود دارد که نشان می دهد شما در معرض خطر بیشتری برای سکته هستید. خبر خوب این است که می توانید برای هر یک از این علائم کاری انجام دهید تا بتوانید خطر سکته مغزی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهید.

فیزیوتراپی در منزل

فهرست مطالب

1. داشتن فشار خون بالا

داشتن فشار خون به طور مداوم، یک عامل خطر برای سکته مغزی است. خبر خوب این است که فشار خون بالا را می توان با دارو، رژیم غذایی و تنظیم سبک زندگی مانند کاهش استرس و عدم مصرف سیگار کنترل کرد. مطمئن شوید که برای اطلاع از فشار خون خود به پزشک خود مراجعه کرده و تحت نظارت ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود، شروع به ایجاد تغییرات کنید.

2. داشتن قند خون بالا

قند خون نامنظم، قند خون بالا به طور مزمن یا دیابت کنترل نشده می تواند به رگ های خونی آسیب برساند و خطر سکته را افزایش دهد. حتماً به طور منظم به پزشک خود مراجعه کنید تا بتوانید در صورت لزوم غربالگری دیابت و درمان مناسب را از طریق رژیم غذایی یا دارو انجام دهید.

3. سیگار کشیدن

سیگار کشیدن عادتی است که به سختی می توان آن را ترک کرد، اما برای پیشگیری از سکته بسیار مهم است، زیرا این رفتار به طور قابل ملاحظه ای خطر ابتلا را افزایش می دهد. خبر خوب این است که، با وجود این خطر و سایر اثرات مضر بر سلامتی شما، پس از ترک سیگار، بسیاری از آسیب ها قابل جبران هستند.

4. ورزش نکردن به اندازه کافی

نادیده گرفتن ورزش آسان است. ممکن است به نظر دردسر بیاید. در صورت داشتن درد و درد، شروع ورزش می تواند سخت باشد، اما برای بهبود سلامت کلی قلب شما از جمله کاهش خطر سکته مغزی بسیار مهم است. چه سالم باشید و چه قبلاً یک سکته جدی داشته اید، ورزش های ایمن و آسانی وجود دارد که می تواند شما را تناسب اندام نگه دارد و خطر سکته را کاهش دهد.

5. کلسترول بالا

کلسترول بالا یک عامل خطر مهم برای سکته مغزی است. مهم است که سطح کلسترول خود را زیر نظر داشته باشید و تلاش کنید تا مطمئن شوید که در محدوده سالمی قرار دارید تا به کاهش خطر ابتلا به این بیماری و سایر شرایط قلبی عروقی کمک کنید. محدوده بهینه کلسترول برای مردان و زنان بالای 20 سال بین 125 میلی گرم در دسی لیتر تا 200 میلی گرم در دسی لیتر است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به شما در انتخاب رژیم غذایی کمک کند تا به کاهش تعداد کلسترول شما کمک کند. علاوه بر رژیم غذایی، چند عامل وجود دارد که می تواند بر سطح کلسترول شما تأثیر بگذارد، از جمله ژنتیک، که می تواند بر نیاز یا عدم نیاز به درمان تأثیر بگذارد.

6. مصرف بیش از حد الکل

در حالی که یک نوشیدنی در روز برای زنان و دو نوشیدنی در روز برای مردان قابل قبول است، نوشیدن بیشتر می تواند فشار خون و تری گلیسیرید شما را افزایش دهد. این اثر به سخت شدن شریان ها (آترواسکلروز) کمک می کند و خطر سکته را افزایش می دهد.

7. چاقی

اگر چاق هستید، احتمال ابتلا به سایر عوامل خطر سکته مغزی از جمله کلسترول بالا، فشار خون بالا و دیابت را افزایش می دهید. اقداماتی که می توانید برای کاهش وزن اضافی انجام دهید، خطر شما را کاهش می دهد، بنابراین عاقلانه است که شروع به خوردن یک رژیم غذایی سالم و ورزش بیشتر کنید.

8. داروهای خود را مصرف نمی کنید

اکثر عوامل خطر سکته مغزی قابل مدیریت هستند، اما این امر مستلزم مصرف منظم داروهای خود، پر کردن مجدد نسخه ها و انجام معاینات معمول در صورت نیاز به تنظیم هر یک از دوزهای شما است. مراقب سلامتی خود باشید. شما سزاوار آن هستید، حتی اگر کمی دردسر باشد.

9. عدم توجه به بیماری‌های قلبی

اگر هنگام راه رفتن یا ورزش کردن دچار تنگی نفس هستید، یا اگر درد قفسه سینه را تجربه می کنید، برای شما مهم است که به دنبال مراقبت های پزشکی باشید. بیماری قلبی یک عامل خطر اصلی برای سکته مغزی است و هر نوع درد قفسه سینه باعث نگرانی است. ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما می تواند به تعیین علت دقیق کمک کند و شما را در مسیر درمان مناسب قرار دهد.

10. عدم توجه به سکته مغزی گذرا(TIA)

اکثر مردم حمله ایسکمیک گذرا (TIA) را تشخیص نمی دهند. فقط چند دقیقه وقت بگذارید تا با علائم سکته مغزی و TIA آشنا شوید. اگر هر یک از این علائم یا علائم را داشته اید، باید فوراً تحت مراقبت های پزشکی قرار بگیرید، زیرا TIA بلندترین علامت هشدار دهنده است که نشان می دهد در معرض خطر سکته مغزی هستید.

منبع

https://www.verywellhealth.com/top-signs-that-you-are-at-risk-of-stroke-3146359

خدمات توانبخشی در منزل

می‌خواهید بهترین خدمات توانبخشی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×