گفتار درمانی کودکان در منزل

گفتار درمانی کودکان در منزل: تکنیک‌ها و قیمت

فهرست مطالب

گفتار درمانی کودکان در منزل با یاری از گفتار درمانگران و پزشکان مجرب باعث می‌شود تا مشکلات گفتاری کودک اعم از لکنت زبان، عدم یادگیری واژگان جدید، کاهش توانایی مکالمه، توانایی محدود در تشکیل جملات و … به خوبی رفع گردند. هر گونه اختلال در گفتار، زبان یا تغذیه می‌تواند بر هر جنبه از زندگی کودک تأثیر بگذارد، از جمله یادگیری، بازی و تعامل با خانواده و دوستان. بنابراین گفتار درمانی می‌تواند بهترین گزینه برای رفع مشکلات گفتاری و زبانی کودکان برای برقراری ارتباط بهتر با  دیگران و درخواست نیازهای خود باشد.

ما در مجموعه سیب نت توسط پزشکان و گفتاردرمانگران مجرب مهارت‌های زبانی را در کودکان از طریق بازی پرورش می‌دهیم. گفتار درمانی کودکان در منزل به آنها کمک می‌کند تا در کنار خانواده خود احساس راحتی نمایند و تجربه طبیعی‌تری برای برقراری ارتباط آنها فراهم می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و کمک از گفتاردرمانگران سیب نت تنها کافی است تا با کارشناسان مجموعه ما تماس حاصل فرمایید.

گفتار درمانی کودکان در منزل چیست؟

گفتار درمانی کودکان در منزل چیست؟

رشد گفتار و زبان برای رشد کلی کودک بسیار مهم است. این پایه و اساس توانایی کودک برای برقراری ارتباط موثر با دیگران و درک و پردازش زبان است. یک کودک ممکن است از نظر تحصیلی، اجتماعی و عاطفی بدون مهارت‌های زبانی قوی دچار مشکل شود. بنابراین، گفتار درمانی می‌تواند به کودک شما کمک کند تا بر چالش‌های ارتباطی خود غلبه کند.

به عنوان یک والد، شما نقشی حیاتی در کمک به فرزندتان برای توسعه مهارت‌های زبانی قوی ایفا می‌کنید. اگر فرزند شما در گفتار درمانی در منزل ثبت نام کرده باشد، می‌توانید اقدامات زیادی را در خانه انجام دهید تا مکمل درمان باشد و به فرزندتان کمک کنید تا مهارت‌های گفتار خود را در خانه بهبود بخشد.

ارتباط و تماس با مجموعه توانبخشی سیب‌نت

مزایای گفتار درمانی کودکان در منزل

مزایای گفتار درمانی کودکان در منزل

راحتی کودکان

با انجام گفتار درمانی در منزل کودکان حس خجالت کمتری دارند زیرا در منزل خود و در کنار والدینشان خواهند بود که آسودگی آنها را به صورت صد در صد فراهم می‌کند. اما استفاده از خدمات گفتار درمانی کودکان در کلینیک‌ها و مراکز درمانی ممکن است آنچنان برای کودکان مفید واقع نشود زیرا کودکان در این حالت حس خجالت دارند یا ممکن است سرگرم بازی با دیگر کودکان شوند و انجام تکنیک‌های گفتار درمانی آنها به خوبی صورت نگیرد.

مشارکت خانواده

انجام گفتاردرمانی کودکان در منزل به خانواده و والدین آنها این فرصت را می‌دهد تا در جلسات درمانی حضور و مشارکت داشته باشند و حس دلگرمی را در کودک خود به وجود آورند. در صورتی که ممکن است در مراکز درمانی برخی از کودکان به علت عدم حضور والدین خود احساس ترس و خجالت داشته باشند. علاوه‌براین، گفتار درمانی کودکان در منزل با حضور خانواده به شکل موثرتری انجام خواهد شد که همین امر موجب تقویت روابط والدین با کودک می‌شود.

انعطاف پذیری جلسات درمانی

گفتار درمانی کودکان در منزل به والدین این امکان را می‌دهد که جلسات درمانی را بر اساس برنامه روزانه خانواده تنظیم کنند. این انعطاف‌پذیری می‌تواند باعث افزایش میزان مشارکت و تعامل کودکان در درمان شود و هر زمان که فرصت داشتند از گفتاردرمانگر بخواهند تا به منزل آنها بیاید و جلسات درمانی را برگزار نماید.

پیشرفت سریع‌تر

گفتار درمانی کودکان در منزل باعث شخصی سازی روند درمان برای آنها از سوی درمانگر می‌شود که می‌توان جلسات درمانی را نیز افزایش داد تا روند بهبودی کودک تسریع پیدا کند زیرا با تمرین مداوم و استفاده از فرصت‌های یادگیری به همراه راحتی در خانه، کودک می‌تواند پیشرفت سریع‌تر و بهتری در مهارت‌های گفتاری و زبانی داشته باشد.

اهداف گفتار درمانی کودکان

اهداف گفتار درمانی کودکان

اهداف گفتار درمانی کودکان حوزه‌های مختلفی از جمله روانی، تولید گفتار، زبان گفتاری و نوشتاری، شناخت، صدا، رزونانس و پردازش شنوایی را هدف قرار می‌دهد. در حالی که این موارد رایج هستند، تمرکز گفتار درمانی برای کودکان به نیازهای کودک شما بستگی دارد. برخی از اهداف مشترک برای فرزند شما ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • بهبود توانایی برقراری ارتباط موثر
  • درک بهتر و استفاده از زبان صحیح
  • توانایی بهبود یافته برای بیان واضح خود
  • بهبود مهارت های اجتماعی
  • افزایش اعتماد به نفس کودک
  • بهبود تغذیه و بلع در مراحل مختلف رشد
  • افزایش پردازش شنوایی

تکنیک‌های گفتار درمانی کودکان در منزل

تکنیک‌های گفتار درمانی کودکان در منزل

تکنیک‌ها و روش‌های گفتار درمانی کودکان در خانه باید به صورت تخصصی توسط پزشک یا متخصص گفتار درمانی کودک تعیین شود. برخی از تکنیک‌هایی که برای گفتاردرمانی کودکان در منزل تعیین می‌شوند، عبارتند از:

خودگفتاری

خود گفتاری تکنیکی است که در آن گفتاردرمانگران از کودک می‌خواهند تا در مورد آنچه انجام می‌دهند، آنچه می‌بینند، احساس  می‌کنند یا می‌شنوند صحبت کنند. به عنوان مثال، در طول یک جلسه، یک گفتاردرمانگر از کودک می‌خواهد که توضیح دهد چگونه می‌خواهد فلش کارت‌ها را از کشو خارج کند، یا اینکه چگونه می‌خواهد از لگوها و چوب‌ها برجی بسازد و غیره.

پرسیدن سوالات باز

در این روش متخصص گفتاردرمانی کودک به جای پرسیدن سؤالات بسته، سؤالات باز از او می‌پرسد تا به ارتباط بیشتر منجر شود. برای مثال به جای گفتن “این آبی است؟” از کودک می‌پرسد “کاسه چه رنگی است؟”

استفاده از تصاویر

اینکه فرزندتان کلمات را تکرار کند عالی است، اما نشان دادن تصاویر در کنار کلمات احتمالا انگیزه بیشتری به او می‌دهد و در عین حال رشد مغز او را نیز بهبود می‌بخشد. به همین علت، گفتاردرمانگران کودک در برخی از جلسات درمانی از تصاویر یا فلش کارت‌هایی استفاده می‌کنند و از کودک می‌خواهند تا نام آنها را بگوید.

استفاده از جملات خنده‌دار و بدون معنی

ممکن است تعجب کنید که آیا جملات بدون معنی چیزی تاثیرگذار هستند یا خیر. اما حقیقت این است که گفتاردرمانگران گاهی از عبارات بدون مفهوم و خنده دار برای تحریک بیشتر مهارت‌های بیانی کودک استفاده می‌کنند. برای مثالاز کودک می‌خواهند تا یگوید:« عنکبوت کوچک من برای خرید چرم به لندن رفت.»

زبان اشاره

از آنجایی زبان اشاره که می‌تواند به زبان کلامی رشدی کودک کمک کند، گفتاردرمانگران گاهی اوقات زبان اشاره را در طول جلسات خود برای کمک به کودک در برقراری ارتباط بهتر استفاده می‌کنند.

آواز خواندن

آواز خواندن یکی از بهترین تکنیک‌ها برای گفتاردرمانی کودکان است که درمانگران آن را با توجه به سن و سال کودک در نظر خواهند گرفت و از او می‌خواهند سرودهای شاد کودکانه را گاه حفظ نماید و آنها را با یکدیگر تکرار خواهند کرد.

هزینه گفتار درمانی در منزل

قیمت گفتار درمانی در منزل به عوامل مختلفی همچون تجربه کاردرمانگر یا روانشناس کودک، تعداد جلسات مورد نیاز و تکنیک‌های گفتاردرمانی کودکان بستگی دارد. هزنیه گفتار درمانی کودکان در منزل در مجموعه سیب نت به صورت جلسه‌ای ۳۰۰.۰۰۰ الی ۱.۴۰۰.۰۰۰ می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و استفاده از خدمات گفتاردرمانی کودکان در منزل مجموعه سیب نت تنها کافی است تا با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید یا درخواست خود را از طریق این لینک ثبت نمایید تا کارشناسان مجموعه سیب نت در سریع‌ترین زمان ممکن با شما تماس حاصل فرمایند.

لیست هزینه گفتار درمانی در منزل برای کودکان در مجموعه سیب نت به شرح زیر می‌باشد:

خدمات گفتار درمانی حرفه‌ای برای کودکان

اگر به دنبال خدمات حرفه‌ای گفتاردرمانی کودکان در منزل هستید، مجموعه سیب نت آن را به دو صورت زیر به شما عزیزان ارائه می‌دهد:

گفتاردرمانی کودکان به صورت حضوری

در این روش نیاز است تا درخواست خود را با کارشناسان مجموعه ما در میان بگذارید تا متخصص گفتار درمانی با هماهنگی قبلی ظرف مدت ۲۴ الی ۴۸ ساعت در منزل شما حضور یابد و جلسات درمانی را آغاز نماید.

گفتار درمانی کودکان آنلاین

بسیاری از والدین به علت مشغله فراوانی که دارند، ترجیح می‌دهند تا جلسات گفتار درمانی کودکان در خانه به صورت آنلاین یا اینترنتی انجام شود. به همین سبب ما در مجموعه سب نت خدمات گفتاردرمانی کودکان را در بسترهایی مجازی همچون گوگل میت و واتساپ نیز برگزار خواهیم کرد.

ارتباط و تماس با مجموعه توانبخشی سیب‌نت

هنگامی که گفتاردرمانگران سیب نت برای اولین قرار ملاقات با فرزندتان به خانه شما مراجعه می‌کنند، ارزیابی‌های رسمی و غیررسمی را متناسب با سن و نیازهای خاص کودک شما انجام می‌دهند. این رویکرد به ما کمک می‌کند تا مشکلاتی را که فرزند شما برای رفع آنها به کمک نیاز دارد، دقیقاً تعیین کنیم.

پس از این بازدید اولیه در منزلتان، می‌توانید جلسات پیگیری منظم را با گفتار درمانگر با توجه به زمان مناسب خود تنظیم نمایید. این کار نه تنها راحتی را برای خانواده شما را تضمین می‌کند، بلکه به طور قابل توجهی اثربخشی درمان را افزایش می‌دهد.

علاوه‌براین، درمانگران ما یک برنامه سفارشی برای کودک شما طراحی می‌کنند که شامل تمریناتی است که در جلسات درمانی در خانه شما انجام می‌شود. این تعامل مداوم برای پیشرفت پایدار بسیار مهم است. در صورتی که خانواده شما مایل به مشارکت فعال در روند درمان باشند، درمانگران ما آماده هستند تا والدین را با استراتژی‌ها و مهارت‌های موثر برای حمایت و تکمیل درمان کودک آماده نمایند.

همه متخصصان گفتار و زبان مجموعه دارای مهارت‌های زیر هستند:

  • دارای سوابق درخشان: با بررسی کامل سوابق، بررسی مرجع و مصاحبه با پزشکان مدیریت ما بررسی شده‌اند و دارای سابقه اثبات شده کمک به کودکان در تمام سنین برای غلبه بر مشکلات گفتاری می‌باشند.
  • دارای تجربه بالا: در بالاترین سطوح تجربه و صلاحیت خود انتخاب شده‌اند.
  • صبر و دلسوزی: درک نیازهای عاطفی کودکان و نشان دادن صبر در فرآیند یادگیری هستند، زیرا هر کودک با سرعت و روش خاص خود پیشرفت می‌کند.
  • خلاقیت بالا: گفتاردرمانگران مجموعه سیب نت بازی‌ها و روش‌های درمانی را متناسب با سن هر کودک برای او در نظر می‌گیرند تا فرایند بهبودی و درمان آنها سرگرم‌کننده باشد.
  • مدیریت زمان: درمانگران ما توانایی برنامه‌ریزی موثر جلسات درمانی و استفاده بهینه از زمان را دارند.

پویا رعایی، کاردرمانگر

فهیمه اردشیری، گفتاردرمانگر

فهیمه اردشیری، گفتاردرمانگر

سبحان امیری، فیزیوتراپیست

علی مهربان، کاردرمانگر

علی مهربان، کاردرمانگر

سوالات متداول

هر جسه گفتار درمانی کودکان در منزل توسط درمانگران مجموعه سیب نت چقدر طول می‌کشد؟

هر جلسه گفتاردرمانی کودک در منزل حدودا ۳۰ الی ۶۰ دقیقه به طول می‌انجامد.

چه کودکانی به گفتار درمانی در منزل نیاز دارند؟

معمولا کودکان دچار مشکلات زیر حتما به گفتاردرمانی نیاز خواهند داشت:

  • کودکان اوتیسم
  • مشکل در غذا خوردن و بلع
  • دارای لکنت زبانی
  • کودکانی که بیشتر کلمات را تکرار می‌کنند.
  • کودکان ۳ ساله که نمی‌توانند صحبت کنند.
  • کودکان مبتلا به شکاف کام یا اصطلاحا لب شکری

جلسات گفتار درمانی کودکان در منزل باید چند روز در هفته باشند؟

جلسات گفتار درمانی کودکان در منزل با توجه به نظر پزشک یا متخصص گفتار درمانی بسته به نوع مشکل کودک تعیین می‌شوند. اما به طور کلی جلسات گفتاردرمانی کودکان در خانه دو الی سه روز در هفته خواهد بود.

مجموعه سیب نت چه خدمات دیگری را ارائه می‌دهد؟

مجموعه سیب نت ارائه دهنده خدمات فیزیوتراپی در منزل، کاردرمانی در منزل و گفتاردرمانی در منزل توسط کادری مجرب اس.

گفتار درمانی کودکان در منزل چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

استفاده از خدمات گفتار درمانی کودکان در خانه باعث بهبود مشکلاتی نظیر اختلالات زبانی، لکنت زبان، اختلال شناختی و ارتباطی و مشکلات بلع می‌شود.

چگونه می‌توانم برای گفتار درمانی کودک خود اقدام کنم؟

برای استفاده از خدمات گفتار درمانی کودکان در منزل، می‌توانید با کارشناسان سیب نت تماس بگیرید تا پس از مشاوره، گفتار درمانگران مجموعه ما به منزل شما بیایند. آن‌ها می‌توانند وضعیت کودک شما را ارزیابی کنند و برنامه درمانی مناسب را به آنها ارائه دهند.

مقالات مرتبط

گفتاردرمانی سکته مغزی

گفتاردرمانی سکته مغزی آیا شما یا عزیزانتان از سکته مغزی رنج می‌برید؟ آیا به دنبال راهی برای بهبود مهارت‌های گفتاری

سفتی عضلات در پارکینسون

سفتی عضلات در پارکینسون سفتی عضلات یکی از علائم شایع بیماری پارکینسون است. در این بیماری، تغییرات در سیستم عصبی