فیزیوتراپی در منزل: مزایا و قیمت

فیزیوتراپی در منزل موثرترین راه برای افزایش روند بهبودی و آسایش بیماران است. استفاده از درمان در خانه باعث می‌شود فرد راحت‌تر باشد. علاوه‌براین، اثرات فوری و کاهش موثر درد را نیز برای او به ارمغان می‌آورد و استرس ناشی از رفت و آمد به بیمارستان را نیز کاهش می‌دهد. بنابراین بیماران می‌توانند خدمات درمانی را بدون اینکه ساعت‌ها برای نوبت خود به انتظار بشینند را تنها در منزلشان تجربه نمایند.

برای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل با قیمت مناسب می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی زیر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا بهترین پزشکان و فیزیوتراپیست‌ها در منزل شما حضور یابند و پس از بررسی شرایط شما، بهترین روش درمانی را برایتان در نظر بگیرند.

فیزیوتراپی در منزل
فهرست مطالب

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

فیزیوتراپی در منزل چیست؟

اگر تا به حال بیماری یا آسیبی داشته‌اید که بر توانایی شما در حرکت یا انجام کارهای روزانه تأثیر گذاشته است، ممکن است پزشک شما را به فیزیوتراپیست برای انجام فیزیوتراپی معرفی کرده باشد تا شما را روی پاهایتان بازگرداند و بتوانید مانند گذشته کارهای روزانه خود را به خوبی انجام دهید.

فیزیوتراپی یک روش درمانی است که از طریق توانبخشی، ورزش، درمان دستی، آموزش و مشاوره برای افراد آسیب‌دیده و بیمارانی که قادر به حرکت نیستند، انجام می‌گیرد تا آنها بهبودی و توانایی حرکت خود را به مرور زمان بدست بیاورند. به طور کلی، فیزیوتراپی سلامتی را برای افراد در هر سنی حفظ می‌کند و به بیماران کمک می‌کند تا درد را مدیریت کنند و از بیماری جلوگیری کنند. اما ممکن است بیمارانی که در اثر سانحه دچار شکستگی پا، آسیب کمری شده باشند یا حتی اخیرا جراحی ستون فقرات انجام داده‌اند، نتوانند به خوبی به مراکز درمانی و مطب پزشک بروند تا خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنند. به همین جهت، فیزیوتراپی در منزل بهترین گزینه برای این دسته از بیماران خواهد بود.

فیزیوتراپی در منزل به اینصورت انجام می‌شود که پزشک یا فیزیوتراپیست با تجهیزات پیشرفته خود در منزل بیمار حضور می‌یابد و با توجه به مشکل وی، خدمات فیزیوتراپی را در منزل بیمار به او ارائه می‌دهد تا بتواند توانایی حرکت و سلامت خود را بدست آورد.

مزایای فیزیوتراپی در منزل

مزایا فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپی به طور مداوم اثربخشی خود را در کمک به بیماران برای بازیابی سلامت خود و بهبود قدرت بدنی، عملکرد و تحرک نشان داده است. برای آسایش و راحتی بیماران، ما جلسات شخصی فیزیوتراپی را با مراجعه فیزیوتراپیست‌های متخصص خود در منزل بیماران در نظر گرفته‌ایم. در اینجا مهم‌ترین مزایای استفاده از خدمات فیزیوتراپی در منزل قید شده‌اند:

  • راحتی: مراقبت‌های حرفه‌ای را بدون خروج از منزل به صورت روزانه دریافت کنید و دیگر نیازی نیست تا ساعت‌ها در ترافیک برای رسیدن به مطب فیزیوتراپیست یا پزشک بمانید.
  • روند بهبود سریعتر: راحتی و آشنایی بیمار با محیط خانه، فرایند بهبودی را تسهیل می‌بخشد. علاوه‌براین، بیمارانی که توانایی راه رفتن آنها با مشکل مواجه شده است، می‌توانند خدمات فیزیوتراپی را در منزل دریافت نمایند و همین امر موجب سریع‌تر شدن روند بهبودی آنها می‌شود زیرا دیگر نیازی نیست مسافت طولانی را بپیمایند.
  • مدیریت بهتر زمان: جلسات را در زمان‌هایی که مناسب شماست برنامه‌ریزی کنید و مطمئن شوید که فیزیوتراپی فعالیت‌های روزانه‌تان را مختل نمی‌کند. این دقیقا مناسب افرادی است که مشغله کاری فراوانی دارند.
  • مقرون به صرفه: استفاده از خدمات فیزیوتراپی در خانه باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های رفت و آمد می‌شود. بنابراین بیماران طرح‌های درمانی مقرون به صرفه را بدون کاهش کیفیت دریافت می‌کنند.
  • حمایت و نظارت خانواده: حضور خانواده در طول جلسات فیزیوتراپی در منزل می‌تواند حمایت عاطفی را فراهم کند و اطمینان حاصل کنند که تمرینات را به درستی تحت نظارت آنها انجام می‌دهید.

مزایای فیزیوتراپی در منزل با سیب نت

مجموعه سیب نت یکی از بهترین مراکز برای خدمات فیزیوتراپی در منزل است زیرا دارای مزایای زیر است:

  • قیمت مناسب خدمات
  • تضمین کیفیت خدمات
  • پاسخگویی در سریع‌ترین زمان
  • دارای کادری مجرب و حرفه‌ای
  • دارای تجهیزات پیشرفته

ارتباط و تماس با مجموعه توانبخشی سیب‌نت

فیزیوتراپی در منزل چه مشکلاتی را درمان می‌کند؟

درمان بیماری‌ها و مشکلات با فیزیوتراپی در منزل

فیزیوتراپیست‌هایی که از مجموعه سیب نت به منزل شما اعزام می‌شوند، هم بر پیشگیری و هم بر توانبخشی تمرکز می‌کنند. درمان فیزیوتراپی می‌تواند برای مشکلات ناشی از آسیب، بیماری یا ناتوانی انجام شود. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • گردن درد
  • کمر درد
  • مشکلات در استخوان‌ها، مفاصل، ماهیچه‌ها و رباط‌ها مانند آرتریت و عوارض پس از قطع عضو
  • مشکلات ریوی مانند آسم
  • ناتوانی در نتیجه مشکلات قلبی
  • مشکلات لگنی، مانند مشکلات مثانه و روده مربوط به زایمان
  • از دست دادن تحرک به دلیل ضربه به مغز یا ستون فقرات یا به دلیل بیماری‌هایی مانند بیماری پارکینسون و ام اس
  • خستگی، درد، تورم، سفتی و از دست دادن قدرت عضلانی، به عنوان مثال در طول درمان سرطان

دلایل نیاز به فیزیوتراپی در منزل

دلایل مختلفی وجود دارند که ممکن است به فیزیوتراپی در منزل نیاز داشته باشید. برخی از رایج ترین دلایل مراجعه افراد به فیزیوتراپیست یا خدمات فیزیوتراپی در منزل عبارتند از:

  • بیماری: پس از یک بیماری طولانی مدت یا در حین یا پس از بیماری که بر تحرک، تعادل یا مهارت‌های حرکتی تأثیر می‌گذارد.
  • وضعیت سلامت مزمن: برخی از بیماری‌های مزمن مانند دیابت می‌توانند بر تحرک و تعادل تأثیر بگذارند؛ به همین علت افراد مبتلا به بیماری خاموش دیابت نیاز در مراحل وخیم این بیماری ممکن است نیاز به فیزیوتراپی در منزل داشته باشند.
  • بعد از جراحی: بعد از جراحی، بلند شدن و حرکت کردن بخش بسیار مهمی از روند بهبودی است. اگر قسمتی از بدن مانند دست، پا یا پشت آسیب دیده باشد، فیزیوتراپی در خانه می‌تواند به بیمار کمک کند تا دوباره بهبود یابد.
  • آسیب: آسیب‌هایی که باعث می‌شوند بیمار با درد زیاد یا ناتوانی در حرکت مواجه شود، اغلب از طریق فیزیوتراپی در منزل قابل رفع هستند.
  • پیری: با افزایش سن افراد تغییراتی را در بدن خود تجربه می‌کنند که بر حرکت و عملکرد تأثیر می‌گذارد. فیزیوتراپی می تواند به آنها کمک کند تا بخشی از این عملکرد را به دست آورند. به همین علت فیزیوتراپی برای سالمندان یک امر مهم و حیاتی است.
  • بحران عمده سلامتی: حمله قلبی، سکته مغزی، آسیب مغزی تروماتیک و سایر بحران‌های سلامتی می‌توانند فرد را در عملکرد عادی روزمره با مشکلات زیادی مواجه کنند. فیزیوتراپی می‌تواند به بیماران کمک کند تا بخشی یا تمام آن عملکرد را به دست آورند.
  • بهبود عملکرد بدنی: ورزشکاران یا حتی بیمارانی که می‌خواهند در فعالیت‌های تناسب اندام خود عملکرد بهتری داشته باشند، ممکن است برای یادگیری استراتژی‌هایی برای به حداکثر رساندن پتانسیل بدن برای عملکرد، به فیزیوتراپی در خانه روی آورند.
  • سلامت عمومی: بیماران ممکن است فیزیوتراپی را برای خنثی کردن اثرات پیری، یادگیری مهارت‌هایی برای تحرک و سالم ماندن و انعطاف‌پذیری شروع کنند.

تعداد جلسات لازم برای فیزیوتراپی در منزل

تعداد جلسات لازم برای فیزیوتراپی در منزل به عوامل مختلفی همچون سن بیمار، نوع مشکل بیمار و … از طرف پزشک تعیین می‌شود. به طور کلی جلسات فیزیوتراپی در منزل ممکن است از ۵ الی ۲۰ جلسه متفاوت و برای بیماران کافی باشند.

هزینه فیزیوتراپی در منزل

هزینه فیزیوتراپی در منزل در هر مرکز درمانی با توجه به تجربه فیزیوتراپیست‌ها، تعداد جلسات لازم و مشکل بیماران متغیر هستند. در مجموعه سیب نت خدمات فیزیوتراپی در منزل با قیمت مناسب برای بیماران عزیز توسط پزشکان و فیزیوتراپیست‌های مجرب انجام می‌گیرد.

لیست هزینه فیزیوتراپی در منزل

خدماتهزینه (تومان)
یک اندام۱,۰۰۰,۰۰۰
دو اندام۱,۲۰۰,۰۰۰
سه اندام۱,۳۰۰,۰۰۰
چهار اندام۱,۴۵۰,۰۰۰
لیزر کم‌توان۳۰۰,۰۰۰
لیزر پُرتوان۶۰۰,۰۰۰
سوزن خشک۱۵۰,۰۰۰
سوزن خشک با تحریک الکتریکی۲۰۰,۰۰۰
تکنیک‌های دستی و تمرین‌درمانی۱۵۰,۰۰۰

درمانگران و متخصصان سیب نت

پویا رعایی، کاردرمانگر

فهیمه اردشیری، گفتاردرمانگر

فهیمه اردشیری، گفتاردرمانگر

سبحان امیری، فیزیوتراپیست

علی مهربان، کاردرمانگر

علی مهربان، کاردرمانگر

خدمات فیزیوتراپی ارائه شده در منزل توسط سیب نت

خدمات فیزیوتراپی ارائه شده در منزل توسط سیب نت

فیزیوتراپی دارای طیف گسترده ای از تخصص ها است و افراد می توانند برای هر یک از مسائل پزشکی زیر از فیزیوتراپی استفاده کنند: مسائل عصبی، عصبی-عضلانی، قلبی عروقی و تنفسی. خدمات مختلف فیزیوتراپی خانگی که توسط سیب نت ارائه می شوند عبارتند از:

  • فیزیوتراپی خانگی برای فلج عضلانی: از دست دادن عملکرد عضلانی در قسمتی یا بیشتر بدن، اغلب به دلیل آسیب عصبی یا آسیب نخاعی است. آیا می‌دانستید با درمان منظم فیزیوتراپی در منزل می‌توان تون عضلانی را بهبود بخشید و باعث تحرک هر چه بیشتر بیمار دچار فلج عضلانی شد. ما فیزیوتراپی مخصوص این بیماری را در منزل با فیزیوتراپیست‌های متخصص ارائه می‌دهیم.
  • فیزیوتراپی خانگی برای بیماری پارکینسون: پارکینسونیسم، یک اختلال حرکت-عصبی است که بر حرکت افراد تأثیر می‌گذارد و با لرزش، سفتی و حرکت آهسته به دلیل کاهش سطح دوپامین خود را نشان می‌دهد. درمان فیزیوتراپی برای بیماری پارکینسون می‌تواند به بیمار در به دست آوردن تحرک و استقلال بیشتر کمک کند.
  • فیزیوتراپی خانگی پس از حمله قلبی: مرحله بهبودی پس از حمله قلبی، با تمرکز بر بازیابی عملکرد قلب و جلوگیری از مشکلات قلبی در آینده است. فیزیوتراپی پس از حمله قلبی به کاهش ضربان قلب و فشار خون در حالت استراحت و در حین ورزش کمک می‌کند. متخصصان سیب نت به صورت تخصصی با انجام تمرینات فیزیوتراپی در منزل به بیماران دچار حمله قبلی در گذشته کمک می‌کنند تا از بروز مشکلات آنها در آینده جلوگیری به عمل آید. 
  • فیزیوتراپی خانگی برای کمردرد: سبک زندگی کم تحرک و وضعیت بدنی نامناسب می‌تواند باعث کمردرد مداوم شود. دیگر نیازی نیست با آن درد زندگی کنید و زندگی محدودی داشته باشید. کافی است با ما تماس بگیرید و به ما اجازه دهید تا با کمک یک فیزیوتراپیست مجرب و آموزش دیده برای کمردرد، در آسایش منزلتان درد شما را با خدمات فیزیوتراپی در منزل تسکین دهیم.
  • فیزیوتراپی خانگی برای بیماری انسداد مزمن ریه (COPD): COPD وضعیتی است که در آن گروهی از شرایط ریوی که جریان هوا را مسدود کرده و تنفس را دشوار می‌کند. فیزیوتراپی برای COPD به عنوان بخشی از برنامه توانبخشی چند رشته‌ای عمل می‌کند و تاثیر موثری برای بیماران مبتلا به این بیماری دارد تا بهبودی خود را پس از چندین جلسه فیزیوتراپی در منزل بدست آورند.
  • فیزیوتراپی خانگی برای کودکان: فیزیوتراپی برای کودکان نقشی کلیدی در کمک به کودک دارای نقص برای رسیدن به پتانسیل خود دارد. متخصصان سیب نت به دنبال ارتقا و حفظ سلامت جسمی، روانی و اجتماعی کودکان هستند و با انجام خدمات فیزیوتراپی در منزل به رشد آنها کمک خواهند کرد.
  • فیزیوتراپی خانگی برای آسم: آسم یک بیماری تنفسی است که با اسپاسم در ریه‌ها مشخص می‌شود و باعث مشکل در تنفس می‌شود. خدمات فیزیوتراپی در منزل سیب نت برای آسم به تمرین عضلات تنفسی کمک می‌کند که شروع حملات آسم را کاهش می‌دهد و تنفس و توانایی‌های فیزیکی فرد را بهبود می‌بخشد.
  • فیزیوتراپی خانگی برای توانبخشی پس از جراحی: اگر به تازگی تحت عمل جراحی قرار گرفته‌اید، فیزیوتراپی در خانه می‌تواند به شما کمک کند سریع‌تر به حالت عادی بازگردید. با کمک متخصصان فیزیوتراپی در منزل ما، تحرک خود را بازیابید.
  • فیزیوتراپی خانگی برای دردهای اسکلتی عضلانی: این شاخه از فیزیوتراپی عمدتاً به درمان آسیب‌های مربوط به عضلات، مفاصل و بافت‌های نرم مانند زانو درد، کمر درد، گردن درد، سیاتیک، آرنج تنیس بازان و غیره می‌پردازد.
  • فیزیوتراپی منزل برای سالمندان: فیزیوتراپی سالمندان عمدتاً به آسیب‌ها و شرایطی می‌پردازد که بزرگسالان سالخورده را آزار می‌دهند. خدمات فیزیوتراپی سالمندان سیب نت به حفظ عملکرد آنها کمک زیادی می‌کند.
  • فیزیوتراپی ورزشی در خانه: بر درمان و پیشگیری از آسیب های مربوط به ورزش، افزایش عملکرد ورزشی و توانبخشی پس از آسیب با فیزیوتراپیست‌های ورزشی مجموعه سیب نت همراه باشید.
  • فیزیوتراپی برای سلامت زنان در خانه: فیزیوتراپی برای زنان در رسیدگی به شرایطی مانند اختلال عملکرد کف لگن، مراقبت‌های دوران بارداری و پس از زایمان و سایر مسائل بهداشتی منحصر به فرد برای زنان تخصص دارد.
  • فیزیوتراپی نورولوژیک در خانه: بر درمان اختلالات مؤثر بر سیستم عصبی مانند سکته مغزی، آسیب نخاعی، بیماری پارکینسون و اسکولیوز تمرکز دارد و بر بهبود حرکت و عملکرد تمرکز دارد.

سوالات متداول

افرادی که پس از جراحی، آسیب، سکته مغزی یا بیماری‌های مزمن نیاز به بازتوانی دارند، می‌توانند از خدمات فیزیوتراپی در خانه بهره‌مند شوند. همچنین، سالمندان یا افرادی که به دلایل حرکتی نمی‌توانند به مراکز درمانی مراجعه کنند، نیازمند این خدمات هستند.

بله، تحقیقات نشان می‌دهد که فیزیوتراپی در منزل می‌تواند به اندازه درمان در کلینیک مؤثر باشد و در برخی موارد، به دلیل راحتی و آرامش محیط خانگی، حتی بهتر عمل کند.

بله فیزیوتراپیست‌ها و کاردرمانگران مجموعه سیب نت با توجه به نوع مشکل بیمار، تجهیزات مخصوص را همراه خود به منزل او می‌برند.

انتخاب میان این دو روش با توجه به نظر پزشک برای نوع مشکل بیمار دارد. به طور کلی، کاردرمانی بر کارهایی متمرکز است که انجام امور روزانه را برای فرد ممکن و راحت می‌سازد اما فیزیوتراپی به بیماران کمک می‌کند تا توانایی حرکت و سلامت خود را بازیابد. هر دو نوع این خدمات، یعنی فیزیوتراپی و کاردرمانی در منزل توسط متخصصان مجرب مجموعه سیب نت به بیماران عزیز ارائه می‌شوند.

مدت زمان هر جلسه فیزیوتراپی در خانه بیماران حدودا یک ساعت می‌باشد.

بله مجموعه خدمات فیزیوتراپی در خانه را در روزها و تعطیلات آخر هفته نیز با هماهنگی قبلی به بیماران عزیز ارائه می‌دهند.

جلسات فیزیوتراپی در خانه برای کمک به بهبودی سریع‌تر بیمار طراحی شده است، خواه یک آسیب یکباره یا یک بیماری مزمن باشد. در اینجا چند نکته وجود دارند تا مطمئن شوید که بهترین استفاده را از جلسه فیزیوتراپی در منزل خود می‌برید:

  • یک مکان جادار و خوب در خانه خود انتخاب کنید که دارای تهویه مناسب، نور مناسب و عاری از هر گونه درهم و برهمی باشد، زیرا فیزیوتراپیست ممکن است تجهیزات ورزشی کوچکی برای جلسه شما بیاورد.
  • لباس راحت بپوشید. اطمینان حاصل کنید که از لباس هایی که مانع حرکت شما می شود، استفاده نکنید زیرا فیزیوتراپیست شما باید ثبات و حرکت مفصل شما را ارزیابی کند.
  • با فیزیوتراپیست خود در مورد اینکه دقیقاً چه مناطقی از بدن شما درد می‌کند و چه سطح عملکردی را می خواهید در جلسات خود به دست آورید صحبت کنید.
  • اطلاعاتی مانند نحوه شروع درد را به فیزیوتراپ خود ارائه دهید. ماهیت درد چیست و چه مدت است که با این مشکل مواجه بوده‌اید.
  • مراقب تمرینات فیزیوتراپیست خود باشید و اگر در مورد چیزی مطمئن نیستید، سوال بپرسید.
مقالات مرتبط