کاردرمانی سکته مغزی

کاردرمانی سکته مغزی بخشی از مراقبت‌های بهداشتی شما هستند که به دستیابی به اهداف مستقل در فعالیت‌های زندگی روزمره (ADLs)، فعالیت‌های ابزاری روزانه (IADL) و عملکرد اندام‌ها پس از سکته مغزی کمک می‌کنند. در طول توانبخشی خود، ممکن است بر اساس نیازها و موقعیت فیزیکی، چندین درمانگر مختلف را ببینید. کاردرمانگر شما ممکن است هنگامی که از نظر پزشکی پایدار هستید، در بیمارستان، در خانه، یا در یک مطب سرپایی در مراحل بعدی بهبودی، شما را درمان کند.

فیزیوتراپی در منزل

فهرست مطالب

آیا دیدن کاردرمانگر بعد از سکته مغزی مهم است؟

کاردرمانی نقش مهمی در روند توانبخشی و بهبودی شما پس از سکته دارد. پس از سکته مغزی، ممکن است طیف وسیعی از مشکلات و ناتوانی‌ها را تجربه کنید که تأثیر قابل توجهی بر زندگی روزمره شما دارد. این چالش‌ها می‌توانند از مشکلات حرکتی و ضعف عضلانی تا تغییرات شناختی، تغییر در بینایی، سطح خواب و انرژی، یا تغییرات عاطفی متغیر باشند. کاردرمانگران اغلب با فیزیوتراپیست‌ها و گفتاردرمانگران برای ارزیابی و درمان انواع چالش‌هایی که ممکن است با آن مواجه شوید، همکاری می‌کنند.

کاردرمانگر شما می‌تواند با روش‌های و متدهای درمانی مختلف به شما کمک کند تا بر مشکلاتی که از زمان سکته مغزی با آن‌ها مواجه شده‌اید، غلبه کنید و به روال قبلی زندگی خود بازگردید. سه رویکرد رایج در زیر شرح داده شده است:

رویکرد تطبیقی یا جبرانی:

کاردرمانگر ممکن است به شما کمک کند تا یاد بگیرید چگونه با استفاده از یک استراتژی انطباقی یا تکنیک خلاق، کارهای دشوار را به روشی متفاوت انجام دهید. نمونه‌ای از این کار استفاده از بست‌های مغناطیسی کفش به جای بستن بند کفش سنتی برای کسانی است که مشکلات قدرت و هماهنگی را در دست ضعیف‌تر خود دارند.

رویکرد ترمیمی/توانبخشی:

کاردرمانگران برای بازیابی توانایی‌هایی که پس از سکته به خوبی کار نمی‌کند، با استفاده از تمرینات اختصاصی، وظایف معنی دار و تکنیک‌های توانبخشی عصبی، کاردرمانگر مداخلاتی را ارائه می‌دهد که به بهبود و بازسازی مسیرهای عصبی کمک می‌کند. علاوه بر این، کاردرمانگران از فناوری و دستگاه‌های هوشمند در برنامه شما برای تسریع روند بهبودی و بهبود مغز استفاده می‌کنند.

رویکرد فعالیت درمانی:

مشخصه کاردرمانی کمک به مشارکت فرد در فعالیت معنادار یا «occupation» است. شرایط و انگیزه‌های زندگی هر بازمانده سکته مغزی منحصر به فرد است، همانطور که هیچ دو سکته مغزی یکسان نیستند. از طریق گوش دادن همدلانه، کاردرمانگر با شما همکاری می‌کند تا آنچه برای شما مهم است را بیاموزید. سپس کاردرمانگر فعالیت‌های فردی و مرتبط را در مراقبت شما گنجانده است. مطالعات نشان می‌دهد که فعالیت‌های معنی‌دار می‌توانند در روند بهبودی پس از سکته مغزی مفید و درمانی باشند.

هنگام اولین ملاقات با کاردرمانگرم چه انتظاری باید داشته باشم؟

اولین باری که با کاردرمانگر خود ملاقات می‌کنید، او یک ارزیابی اولیه را انجام می‌دهد تا به بهترین نحو شما را ارزیابی کند که چه چیزی ممکن است برای بهبود سکته مغزی شما مفید باشد. پس از ارزیابی اولیه، یک کاردرمانگر ممکن است موارد زیر را انجام دهد:

  • فعالیت‌ها را برای دستیابی به فعالیت ها تطبیق دهید. اگر عملکرد دست شما بر توانایی لباس پوشیدن شما تأثیر گذاشته است، ممکن است مواردی مانند قرار دادن یک صندلی توالت برآمده یا کمد کنار تخت برای سهولت استفاده از آن یا تهیه بند کفش الاستیک باشد.
  • کمک به ارائه راهنمایی یا کمک در تهیه تجهیزاتی مانند واکر، ویلچر، ارتز یا فناوری‌های جدید برای کمک به بهبودی
  • استفاده از بازو را از طریق انواع فعالیت‌ها که ممکن است شامل استفاده از موارد زیر باشد، اما محدود به این نمی‌شود: تمرینات حرکتی مانند دامنه حرکتی غیرفعال (PROM)، دامنه حرکت فعال (AROM)، دامنه حرکتی با کمک فعال (AAROM) کشش، استفاده از تصاویر حرکتی، تکنیک‌های توانبخشی عصبی (حرکت درمانی ناشی از محدودیت، آینه‌درمانی، e-stim یا فناوری رابط کنترل مغز) و آتل‌بندی
  • تحرک عملکردی و تغییرات خانه
  • راهبردهایی را برای کمک به حرکت و ریکاوری آموزش دهد
  • در مورد راه های بازگشت به محل کار، اجتماع یا رانندگی راهنمایی کنید
  • کمک به مدیریت نیازهای بلند مدت و اصلاحات

ارزیابی اولیه برای رسیدگی به نیازها در طول دوره مراقبت شما حیاتی است، زیرا ممکن است در طول زمان تغییر کند، اما هر زمان که احساس کردید دیدن یک کاردرمانگر می‌تواند برای بهبودی شما مفید باشد، می‌تواند مورد توجه قرار گیرد.

آیا باید از هم اکنون به یک کاردرمانگر مراجعه کنم؟

اگر سکته مغزی را تجربه کرده‌اید، باید توسط یک کاردرمانگر ارزیابی شوید. اگر در مورد نحوه دریافت خدمات کاردرمانی به شما اطلاعاتی ارائه نشده است، با پزشک یا هماهنگ کننده مراقبت خود صحبت کنید تا به شما کمک کند درمانگری را پیدا کنید که بتواند به بهبود سکته مغزی شما کمک کند. همچنین می‌توانید برای راهنمایی با بخش مشاوره رایگان مجموعه سیب‌نت تماس بگیرید.

سوالات متداول

مجموعه سیب‌نت خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی با الهام از برنامه‌های شخصی سازی شده، به افراد مبتلا به سکته مغزی، پارکینسون، ضایعه نخاعی، کودکان مبتلا به فلج مغزی(سی پی) و دیگر مشکلات و بیماری‌ها که نیازمند این خدمات باشند ارائه می‌دهد.

بله، تیم ما از پزشکان و درمانگران متخصص و مجرب در حوزه کاردرمانی،گفتاردرمانی و فیزیوتراپی بهره می‌برد. همکاری فعال با این تخصص‌ها، ما را قادر می‌سازد تا خدماتی با کیفیت و به روز را به مراجعین عزیز ارائه دهیم.

از طریق فرم‌هایی که در وب سایت مجموعه سیب‌نت طراحی شده است می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

لینک فرم ثبت درخواست

هدف ما کمک به بهبود وضعیت شما می باشد در نتیجه ما با کیفیت ترین خدمات را با حداقل قیمت‌ها به شما ارائه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان به بهترین سطح بهبودی دست پیدا کنید. کارشناسان ما با بررسی وضعیت شما به صورت اختصاصی تعرفه دقیق جلسات را به شما اعلام خواهند کرد.

برای بهره‌مندی از حدمات مجموعه سیب‌نت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا فرم ثبت درخواست را در وبسایت ما پر کنید:  فرم ثبت درخواست
  • تیم ما با شما تماس می‌گیرند و نیازها و اهداف درمانی شما را ارزیابی کرده و درمانگران متناسب با نیاز شما انتخاب و به شما معرفی می‌شوند.
  • در جلسات درمانی،شما با متخصصین ماهمکاری می‌کنید و برنامه‌های توانبخشی خود را آغاز می‌کنید.
  • تداوم پشتیبانی و مراقبت‌های مداوم براساس نیازها و پیشرفت شما فراهم می‌شود.

ما همیشه در خدمت شما هستیم تا به شما در مسیر بهبود و بازیابی سلامتی، راهنمایی کینم.

در مجموعه سیب‌نت، تفاوت ما در رویکردشخصی سازی و مجوریت بر نیازهای هر فرد است. با تجربه ما در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی، ما نه تنها به بهبود حال حاضر مراجعین پرداخته، بلکه راهکارهای جهت ارتقا سطح آینده آنان را نیز ارائه می‌دهیم. همچنین، صرفه‌جویی در زمان، دسترسی آسان و برنامه‌های درمانی مطابق با آخرین دستاوردهای علمی از جمله ویژگی‌هایی است که مجموعه سیب‌نت را از سایر ارائه دهندگان خدمات توانبخشی مجزا می‌کند.

خدمات توانبخشی در منزل

می‌خواهید بهترین خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×