حرکات انگشتان در پارکینسون

افراد مبتلا به بیماری پارکینسون محدودیت‌هایی در هماهنگی حرکات ظریف دست دارند که می‌تواند منجر به مشکلاتی در دست‌ورزی و استفاده از وسایلی مانند دکمه‌ها، وسایل آرایشی و وسایل کوچک اطراف خانه شود. چندین فعالیت در خانه وجود دارد که می‌توانید برای حفظ و افزایش هماهنگی در انگشتان دست خود انجام دهید که عبارتند از:

مشکلات بلع پس از سکته مغزی

فهرست مطالب

حرکات درون دست(In-hand manipulation)

  • وسایلی را در دست بگیرید و آن‌ها را در کف دست خود را بچرخانید؛ وسایلی مانند تیله، توپ های گلف، مترهای نواری کوچک و غیره برای این امر مناسب هستند. مطمئن شوید که چرخاندن این اشیا در دست را هم در جهت عقربه‌های ساعت و هم خلاف جهت عقربه‌های ساعت انجام دهید.
  • دست خود را صاف و ثابت نگه دارید، فقط از انگشتان خود استفاده کنید تا یک وسیله کوچک را از کف دست به نوک انگشتان خود بیاورید و سپس به کف دست خود برگردانید. می‌توانید از وسایلی کوچک مانند سکّه، تیله، سنجاق و… استفاده کنید.

جداسازی حرکات انگشتان

  • دست و انگشتان خود را صاف روی میز قرار دهید و هر بار فقط یک انگشت را از روی میز بلند کنید.
  • با تماس دادنِ نوک انگشت شست به نوک بقیه انگشتان خود، یک شکل «O» ایجاد کنید.
  • در حالی که دست و انگشتان خود را روی میز صاف نگه داشته‌اید، هر انگشت را به صورت جداگانه به سمت راست و چپ حرکت دهید.
  • یک حوله یا ملحفه بالشت را روی میز قرار دهید و کف یکی از دستان خود را صاف روی میز قرار دهید. سپس هر بار با یک انگشت حوله را مچاله کنید و به شکل یک توپ در بیاورید.
  • با بستن انگشتان دست و صاف کردن تنها دو انگشت وسط و اشاره خود، بازی فوتبال کاغذی یا شوت زدن به تیله را انجام دهید.
  • اگر اهل نواختن موسیقی هستید، نواختن پیانو، کیبورد یا هر ساز زهی می‌تواند برای جداسازی و هماهنگی بین انگشتان دست شما مفید باشد.

هماهنگی انگشتان

  • فعالیت‌هایی مثل خیاطی، بافتنی و دوخت
  • کارهایی مانند جواهر سازی یا نخ‌کردن مهره‌ها
  • بازی‌هایی مثل بستن و باز کردن پیچ و مهره‌های کوچک
  • برداشتن اقلام کوچک از روی میز (مانند دکمه، سکّه و…) با بلند کردن آن‌ها از روی میز. تلاش کنید تا برای برداشتن دکمه‌ها و سکّه‌ها، آن‌ها را روی میز نکشید.
  • از گیره لباس برای برداشتن وسایل کوچک یا قرار دادن آن‌ها روی لبه میز استفاده کنید.

حتماً از کاردرمانگر خود برای فعالیت‌های هماهنگی بیش‌تر یا سایر تمرینات مناسب شرایط خودتان سوال کنید.

سوالات متداول درباره پارکینسون

مجموعه سیب‌نت خدمات کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی با الهام از برنامه‌های شخصی سازی شده، به افراد مبتلا به سکته مغزی، پارکینسون، ضایعه نخاعی، کودکان مبتلا به فلج مغزی(سی پی) و دیگر مشکلات و بیماری‌ها که نیازمند این خدمات باشند ارائه می‌دهد.

بله، تیم ما از پزشکان و درمانگران متخصص و مجرب در حوزه کاردرمانی،گفتاردرمانی و فیزیوتراپی بهره می‌برد. همکاری فعال با این تخصص‌ها، ما را قادر می‌سازد تا خدماتی با کیفیت و به روز را به مراجعین عزیز ارائه دهیم.

از طریق فرم‌هایی که در وب سایت مجموعه سیب‌نت طراحی شده است می توانید درخواست خود را ثبت کنید.

لینک فرم ثبت درخواست

هدف ما کمک به بهبود وضعیت شما می باشد در نتیجه ما با کیفیت ترین خدمات را با حداقل قیمت‌ها به شما ارائه خواهیم کرد و تلاش می‌کنیم در کمترین زمان به بهترین سطح بهبودی دست پیدا کنید. کارشناسان ما با بررسی وضعیت شما به صورت اختصاصی تعرفه دقیق جلسات را به شما اعلام خواهند کرد.

برای بهره‌مندی از حدمات مجموعه سیب‌نت مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ابتدا فرم ثبت درخواست را در وبسایت ما پر کنید:  فرم ثبت درخواست
  • تیم ما با شما تماس می‌گیرند و نیازها و اهداف درمانی شما را ارزیابی کرده و درمانگران متناسب با نیاز شما انتخاب و به شما معرفی می‌شوند.
  • در جلسات درمانی،شما با متخصصین ماهمکاری می‌کنید و برنامه‌های توانبخشی خود را آغاز می‌کنید.
  • تداوم پشتیبانی و مراقبت‌های مداوم براساس نیازها و پیشرفت شما فراهم می‌شود.

ما همیشه در خدمت شما هستیم تا به شما در مسیر بهبود و بازیابی سلامتی، راهنمایی کینم.

در مجموعه سیب‌نت، تفاوت ما در رویکردشخصی سازی و مجوریت بر نیازهای هر فرد است. با تجربه ما در حوزه‌های کاردرمانی، گفتاردرمانی و فیزیوتراپی، ما نه تنها به بهبود حال حاضر مراجعین پرداخته، بلکه راهکارهای جهت ارتقا سطح آینده آنان را نیز ارائه می‌دهیم. همچنین، صرفه‌جویی در زمان، دسترسی آسان و برنامه‌های درمانی مطابق با آخرین دستاوردهای علمی از جمله ویژگی‌هایی است که مجموعه سیب‌نت را از سایر ارائه دهندگان خدمات توانبخشی مجزا می‌کند.

خدمات توانبخشی در منزل

می‌خواهید بهترین خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنید؟

آیا به دنبال بهبودی در کیفیت زندگی خود هستید؟ با ما، بهترین خدمات توانبخشی را تجربه کنید. تیم ما از متخصصین و درمانگران مجرب با همراهی شما، به سرعت به هدفتان نزدیک خواهند شد. از امروز با ما همراه باشید و زندگی را با انرژی و امید پر کنید!

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×