مه مغزی پس از سکته مغزی

فهرست مطالب

مه مغزی پس از سکته مغزی بسیار رایج است، همچنین اصطلاحی است که اغلب زمانی از آن استفاده می‌کنند که احساس می‌کنند نمی‌توانند به وضوح فکر کنند.

  • سکته مغزی می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی در حافظه، خستگی، ارتباطات و احساسات شود که می‌تواند تفکر واضح را سخت کند.
  • نکات و ترفندهای زیادی برای کمک به شما در رفع مه مغزی وجود دارد.

مه مغزی چیست؟

اصطلاح “مه مغزی” را می‌توان برای توصیف طیف وسیعی از علائم مختلف استفاده کرد که می‌تواند باعث شود احساس کنید به وضوح فکر نمی‌کنید.

به معنای تجربه شرایط زیر:

  • تمرکز ضعیف
  • احساس گیجی
  • آهسته فکر کردن
  • افکار مبهم
  • فراموشی
  • کلمات گم شده
  • خستگی ذهنی

مه مغزی اصطلاحی است که به طور گسترده هنگام توصیف مسائلی که بر نحوه تفکر شما تأثیر می‌گذارد استفاده می‌شود. گاهی اوقات افرادی که تحت تأثیر سایر شرایط پزشکی مانند کووید-19، مولتیپل اسکلروزیس، زوال عقل، آنسفالومیلیت میالژیک (ME) و درمان‌های سرطان هستند، مه مغزی را نیز موجب می‌شوند.

چرا مه مغزی دارم؟

سکته مغزی می‌تواند باعث مشکلات حافظه، تفکر، خستگی ذهنی، ارتباطات و حتی تغییرات عاطفی شود. همه اینها می‌تواند عواملی باشد که چرا ممکن است چیزی شبیه مغز مه آلود را تجربه می‌کنید. عوارض جانبی دارو نیز می‌تواند دلیلی برای مه مغزی باشد.

اگر دچار مه مغزی هستید، از پزشک خود کمک بگیرید. آنها ممکن است بتوانند بفهمند که چه چیزی باعث مشکل شما شده است.

خستگی

خستگی می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، اما ممکن است احساس کنید کمبود انرژی یا قدرت دارید و دائماً از نظر جسمی و روحی خسته هستید. این مشکل می‌تواند خفیف یا شدید باشد. جهت مطالعه راهکارهایی برای غلبه بر خستگی پس از سکته مغزی اینجا کلیک.

بخش‌های مختلف مغز شما فعالیت‌های مختلفی را کنترل می‌کنند. اگر یکی از بخش‌هایی از مغز که کنترل شناخت را بر عهده دارد در اثر سکته مغزی آسیب ببیند، این می‌تواند بر توانایی شما برای انجام برخی کارها تأثیر بگذارد.

انواع مختلفی از مشکلات شناختی وجود دارد:

می‌توانید در مورد مشکلات شناختی ما در صفحه وب مشکلات حافظه و تفکر اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مشکلات ارتباطی

حدود یک سوم از بازماندگان سکته مغزی در صحبت کردن، خواندن، نوشتن و درک آنچه دیگران به آنها می‌گویند مشکل دارند. در این مورد در صفحه مشکلات ارتباطی ما بیشتر بخوانید.

تغییرات عاطفی

خلق و خوی پایین و اضطراب می‌تواند پس از سکته مغزی بسیار رایج باشد، که می‌تواند باعث شود احساس کنید نمی‌توانید به درستی فکر کنید. نگاهی به صفحه وب تغییرات احساسی ما بیندازید که چگونه سکته مغزی می‌تواند بر طرز فکر و تفکر شما تأثیر بگذارد.

دانستن اینکه چگونه می‌توان به افراد پس از سکته مغزی با احساساتش کمک کرد، دشوار است. می‌توانید طیف وسیعی از نکات مفید را برای خانواده و دوستان پیدا کنید که ممکن است به شما کمک کند.

داروها

برخی از داروها می‌توانند عوارض جانبی مانند خستگی ایجاد کنند. اثر هر دارو در افراد مختلف متفاوت است. پزشک عمومی شما می‌تواند به شما کمک کند تا مزایا و معایب هر درمانی را که نیاز دارید درک کنید، و اگر داروی شما باعث ایجاد مه مغزی شود، ممکن است بتواند کمک کند.

با مه مغزی چه باید کرد؟

نکات و ترفندهای زیادی برای کمک به مشکلات حافظه و تفکر وجود دارد، از جمله نوشتن چیزها، استفاده از اعلان‌ها، استفاده از یادآوری، نگه داشتن چیزها در یک مکان، ضبط پیام ها برای خود در تلفن و برنامه ریزی روزتان.

می‌توانید در صفحه وب مشکلات حافظه ما درباره کارهایی که می‌توانید انجام دهید اطلاعات بیشتری کسب کنید.

برای اقداماتی که می‌توانید برای مدیریت خستگی خود بردارید، به بخش مدیریت خستگی پس از سکته مغزی ما بروید.

مطالعات نشان داده است که کاردرمانی به سلامت عاطفی و جسمی شما از جمله مشکلات مربوط به خستگی پس از سکته مغزی کمک می‌کند.

میخواهید بهترین خدمات توانبخشی را دریافت کنید؟

فقط روی دکمه زیر کلیک کنید...

عضویت در مجله توانبخشی سیب‌نت

با عضویت در مجله توانبخشی سیب‌نت می‌توانید مقالات و ویدیوهای آموزشی به روز دنیا را به رایگان دریافت کنید.

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا
×

سلام!

برای گرفتن مشاوره رایگان کلیک کنید

×